I need a dollar

vad känns bättre än att sjunka ner i soffan efter tio timmars arbete? jag kan svara: INGET!

det blev alltså inte elva, utan tio timmar idag. skönt faktiskt. dock var det en riktigt, riktigt kul idag. speciellt kvällen. nice surprise var att julia hoppade med på mörkervandringen.

på förmiddagen när jag precis hade kommit och skulle ner på en tur kilade jag runt och plockade ihop grejer så som man brukar. ficklampor, comradio, maglite med bälteshållare, fackla, tändare, ja det är en jäkla massa som ska med ner. hur som helst. nu när det är höstlov/spöklov så har vi ett litet pysselbord i receptionen där barn kan sitta och pyssla och rita. när jag sveper förbi sitter två små killar i sjuårsåldern och tittar på mig. alldeles när jag passerat hör jag hur den ena säger: "det där måste vara en såndär, halloweentjej!"

haha! ja, det finns kollegor till mig som går utklädda till monster och spöken och annat den här veckan, men inte jag!! jag hade helt vanliga kläder, helt vanligt hår, nästan inget smink.. oh lord.

när kvällen kom var det dags att hoppa i älva-kostymen, lite blekt puder (kul att jag dock blev brunare i fejjan av det än jag var utan.. de andra såg ut som spöken, jag som mig själv.. -.-) och dansa runt i skogen. all for the kids and the silly adults! nejmen. det var kul!

nu är det secret lives of women. därefter sova. tidig start imorgon. då blir det spökturer med sophie och marcus.

korta meningar nu på slutet känner jag. heh. trött tror jag bestämt


godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0