The figurehead

det låter som att det står en vattenkokare på i min lägenhet. jag har försäkrat mig om att så inte är fallet, men ändå blir jag lite puzzled så fort jag glömmer bort att jag ju faktiskt kollat efter.

idag tänker jag åka hem till landet och stanna på obestämd tid. därför pågår nu uppätning av tveksamma varor ur kylen. mjölken uppdrucken, sista brödstumpen borta, nästan all fil (den lämnar jag åt sitt öde, går trots allt inte ut förrän på söndag). det som egentligen är mest hets att äta upp är omkring tjugo små skumraketer som ligge ri en burk som går ut på fredag. no way in hell att jag kommer mosa in dem dock. även de ska få lämnas åt sitt öde och i ärlighetens namn tror jag att de klarar sig.

just nu är det en liten actimel blåbär som fallit offer. smakar som att halsa direkt ur en flaska billig parfym. känner mig tveksam till om några små nyttiga bakterier över huvudtaget lyckats överleva i den kemiska (o)balans som bor nere i den här lilla flaskan.

jag kom dock på ett problem med att vara borta ur lägenheten länge: vad ska hända med blomman?! mitt lilla skötebarn kommer ju torka! faan. om jag mutar axel rejält borde han kunna vattna. har kommer tro att jag driver med honom, men vafan. det är en bra blomma!

åååh vad mätt jag börjar bli! nu har jag dock "räddad" allt från datumpasserande..

fråga! har lady gaga släppt ett eller två album? mtv-skadad som jag börjar bli har jag uppfattat ett "the fame" och ett "the fame monster". eh?


diskberg, sopor ut, kläder på (förmodligen borde jag vända på de där två sista), packa lite, gå till bussen. jag har två timmar och tjugo minuter på mig. det är läskigt vad ineffektiv man blir av att inte göra något om dagarna.


adjö

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0