Alive and kickin'

Idag var en såndär dag som mirakulöst seglade förbi utan minsta trubbel. det var även en såndär dag som när man står i kassan och får kommentaren "om jag vill ha tre av de här, vad kan du då göra åt priset?" har lust att skrika "taaaaaadomförbannadegrejernaellergåååå" så att de får saliv i ögat.. lyckligtvis inträffade inte det scenariot.

jag var bakis, det var jag, men dagen gick verkligen över förväntan smidigt. mycket tack vare de nya praktikanterna som är jättekul sällskap. ett korsord och marias mjuka pepparkaka var även de en rejäl stämningshöjare.

den sista turen gick hur sämst som helst. tvåspråkig, svenska - engelska. har nog aldrig pratat så kass engelska i hela mitt liv (inklusive tredje klass på lågstadiet), men efteråt fick jag beröm. helt sjukt vad folk berömmer när man inte förtjänar det.

Min favortikommentar alla kategorier under någon av mina turer är dock denna:

En tur på 60meter i augusti. I vanlig ordning ber jag alla att släcka sina ficklampor för att vi ska få testa på hur mörkt det faktiskt blir nere i gruvan. alla gör som jag säger, jag blåser ut min fackla lite dramatiskt och folk börjar skruva lite på sig.
Jag: Nu befinner vi oss alltså i det totala mörkret..
Kvinnlig gäst: .. det trodde jag var Fagersta!..

följt av fniss i gruppen. jag dog av skratt, men var tvungen att vara professionell, damn it.


jaja.

jag lovade bilder. jag håller vad jag lovar.

Här bor jag:














okej, sista bilden är en nagel i ögat på den som är estetiskt lagd, men jaja. audrey hepburn är snygg. var väl det jag ville säga med den kanske.

nu är det matdags

och ja minea, jag jobbar söndag!

adjö

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Det ser mycket trevligt ut! Och välstädat, så snart får du nog besök ;)

2010-10-08 @ 19:56:45
URL: http://tanktochskrivet.blogg.se/
Postat av: Minéa

Oooh! Fint du bor! Kommer också snart och knackar på. I know where you live, you know! :)

2010-10-08 @ 23:51:16
URL: http://mineaminea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0