make the sweat drip out of every pore

väcktes av ett sms. det var från sara som bara ville säga att hennes hyllor skulle hämtas nån gång i framtiden. ok tänkte jag och somnade om. väcktes av ännu ett. det var mamma som undrade vilken buss jag skulle ta hem. då blev jag fundersam och undrade var jag var, vart jag skulle och vad i helvete klockan var om hon började fråga sånt, jag som inte behöver vara på plats förrän imorgon. det visade sig att klockan var halv tolv och att hon bara var nyfiken. kul då.

har känt mig efter hela dagen. något som dock fick mig att skratta högt i min ensamhet var när jag loggade in på facebook och bland nyheter hittade en länk till denna blogg. har läst den förut, men nu hade ett inlägg om ian wachtmeister publicerats och fick mig att dra på smilbanden rejält. skön läsning!

idag har jag även tvingats konstatera att jag måste göra något åt tvättstället i lägenheten. det har börjar läcka a great deal och man är i behov av fiskarstövlar (sånadär höga med hängslen och allt) för aatt tvätta händera. det almost sprutar vatten i en otät (nähä?) skarv halvvägs mot vattenlåset. ångestladdat. ska försöka skruva lite själv innan jag tar dit pappa och sen om inget annat funkar, ringer hyresvärden (ödesmusik).

har börjat kicka igång erika lite inför hennes projektarbete. ska bli kul och se hur det blir. har alla chanser att bli hur bra som helst.

aah nu blir det bara korthugget och jobbigt och fult. tycker inte om fula saker. antar att det finns ett uns av estetiskt sinne även i mig.

jag ska jobba lördag, måndag och tisdag, varav den sista blir en riktigt långkörare! snart snart snart har jag skrapat ihop till novemberhyran! sann glädje.


adjö


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0