won't be fooled again

dagens konstigaste/äckligaste/mest ångestladdade: Andreas och jag åker ner i gruvan (155) för att fylla lampolja och sätta i nya vekar inför mastodontmiddagen nere i victoria imorgon kväll. vi går runt och fyller och drygar så som man brukar göra. efter en timme ungefär är vi vid kristinasjön. har märkt att det under en tid luktat lite weird (läs äckligt) där så jag ber andreas som har lampan lysa runt medan jag kollar vad det kan vara. ser ingenting på en lång stund, men helt plötsligt ser jag.... en padda!! jätte jättestor är den. jag tkr att paddor är bland de vidrigaste djur som finns, så jag hoppar till och börjar nästan grina av skräck och krypa ur mitt skinn äv äckel. andreas fattar ingenting förrän jag ber honom lysa igen. då blir även han skiträdd. han vill lämna paddan och bara dra, men jag känner nån sorts empati för det stackars djuret som ju fryser ihjäl efer ett tag. det är inte meningen att djur ska leva i gruvan. övertalar andreas om att det är en bra idé att ta upp den, men ingen av oss tänker ens i vår vildaste fantasi ta i den. headar mot victoria i jakt på en låda eller liknande. hittade en lykta med en liten dörr på och en kvast. använde sen kvasten att peta på paddan med så att den gick in i lyktan någorlunda självmant. jag var dock tvungen att göra petandet. andreas är en pussy (nu vet du det linnéa ;>). han fick dock bära paddlyktan till hissen. till saken hör också att paddan satt på andra sidan ett staket, alldeles vid vattenbrynet, så vi kom inte närmre den än typ en meter. det var lite tricky det hela faktiskt.



där har ni situationen. på ett ungefär. ren ångest.

imorgon blir en lååång dag. tre 155or och en 60a. åtminstone den sista är helt på engelska. därefter blir det servering och uppåkning. beräknad arbetstid 10.45 - 21.30. måste ha med mig brutalt mycket föda för att orka. knark kanske också, vem vet. hoppas innerligt att rösten ska orka bara. konstigt nog tär det mer på rösten att prata engelska. det är sant!

nu ska jag chilla dagen ut.

adjö


Kommentarer
Postat av: Minéa

Hahahahahahaaa! Det är härligt med illustrationer :P Bra du är på att rikta också! Jag suger verkligen med Paint! Hehehe, fy fan för paddor! :S

2010-09-27 @ 17:12:34
URL: http://mineaminea.blogg.se/
Postat av: den farliga

haha, men sjukt skön bild!

2010-09-27 @ 17:32:39
URL: http://amaliadenfarliga.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Hahaha, jag skrattar högt och torkar en tår!

Tack för det uppiggandet mitt i tentaplugget! :D

2010-09-28 @ 13:16:40
URL: http://tanktochskrivet.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Du borde förresten skriva ut det här inlägget och klistra in det i spyboken!

2010-09-28 @ 13:23:00
URL: http://tanktochskrivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0