dazed and confused

idag har jag en crush på jimmy page. han figurerar i boken jag läser at the moment. hade jag varit ung på slutet av 60-början av 70-talet hade jag varit groupie. absolut! på den tiden var inte rockstjärnorna lika vidriga som de blev sen på 80-talet. groupiegrejen verkar faktiskt lite kul. det beror ju såklart på hur den framställs, men jag tänker mig såhär: om en snygg tjej vill ha en snygg kille som är rocker så går hon på bandets konserter och ser till att lägra honom. för let's face it: guys are easy! I mina ögon är det tjejen som utnyttjar killen och inte tvärtom. han får sex, hon får sex OCH kan stryka honom från sin "famous men to do-list". för en sån har ju alla tjejer............ eller?


skämt och svammel åsido, för nu framstår jag som ett spån i ovanstående stycke. jag tycker visserligen ungefär så, men det är ju såklart mkt mer nyanserat och så många fler faktorer med i hela groupielivvstilen som växte fram där under några årtionden. skulle nog däremot kunna skriva en kilometer om sexualitet och roller, bekräftelsebehov och sånt, men det får bli en annan gång. om ens alls...



Idag gick jag till coop för att köpa... trumvirvel... en donut! jag var sugen och den ligger här och frestas i detta nu. den ska avnjutas till en kopp te och top model om en stund.


vill att mina favoritbloggar ska uppdateras oftare. antar att det bara är jag som gör någon nytta på morgnarna och sen är en samhällsbörda hela eftermiddagarna.


förra våren i en trappa på södermalm. säger fuck you världen iförd pappas tröja.




adj-öh-khen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0