a hard rain is gonna fall

okej, allvarligt skojat nu så skiter jag fullständigt i allt jag skrivit om att vara positiv. Idag är jag enbart negativ.

tänk er det absolut värst tänkbara nu: du har somnat på blöt kudde, med enda tröst att du ju faktiskt har sovmorgon och att dagen nog ändå inte kommer bli så jävlig som den har förutsättningar att bli. du vaknar av ett telefonsamtal att du måste börja tidigt istället. du ska vara brevbärare OCH jobba kväll (värsta kombo imaginable), det spöregnar ute, det är reklamutdelning (vilket betyder att du måste upp i varenda jävla trappuppgång fastän de inte har några brev), du äger inga regnkläder, du har inte kört distriktet på tre månader, du mår som en urvriden svamp, du hade lovat dina föräldrar och farmor att ta hand om hunden på morgonen.

du är dessutom i samma sorgliga töcken som under gårdagen då du bara låg ensam på soffan, röd runt ögonen och tittade på film, efter film, efter film.


mitt liv suger just nu. jag säger till när jag är tillbaka.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0