under control

känslan släppte. imorse. erika och mina grannar måste trott att jag var dum i huvet på riktigt.

läste nyss i julias blogg, angående droger. sjukt rätt och nu blev jag peppad att prata. jag brukar inte vara det längre, men när jag sitter och delar ut post brukar jag lyssna på p3. idag argumenterades det för och emot kapitalism. jag har svårt att ta ställning. jag har svårt att veta var jag står i alla frågor hela tiden. jag tycker om att diskutera, men många gånger känns det som om att man alltid måste ha sina åsikter skrivna i sten för att tas på allvar i en diskussion. det tycker inte jag att man behöver. sina värderingar, å andra sidan, behöver man ha klart för sig här i livet, annars kan det blir farligt. fast, å andra sidan, om man har kassa värderingar (kan hålla på i infinity med vem och vad som ska bestämma det, men ingen orkar, ni fattar) måste man väl kunna ändra på dem? varför ska man då inte "få" ändra åt andra hållet?

redan nu är min hjärna trött.

det är fredag.

jag ska dra i parkeringsbromsen inne på johanssons med julia om ett tag. det ska bli nice.


okej, jag var in på nelly.com (fråga inte) nyss och jag kan eventuellt ha sett mitt livs fulaste sko. har man lust och ork kan man gå in och kolla på den som heter "malva" från nellys egna märke. den rosa. fy för faan vad de ser ut! och jag kan tänka mig att de säljer som smör i detta stilmässigt många gånger totalt förtappade land.


uppfräshning på agendan. seg som ett gammalt tuggummi i tunnelbanan är jag. det sliter att gå upp fem på morgnarna!



adjöken





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0