two kinds of happiness

sitter i lägenheten och fryser. har balkongdörren öppen och det är svinkallt ute, men eftersom jag har datorn i knät och är inlindad i högtalarsladdar, laddare och annat skit så kan/orkar jag inte resa mig och gå och stänga.

inser nu att jag nog måste det om jag inte ska frysa fast.


idag var det faktiskt kul att jobba. skönt att komma igång med högsäsongen. dock kan jag tänka mig att minéa inte hade lika roligt som receptionist, när en bokning för 50 pers inte nått henne. improvisation!

var under jord mellan halv tre och halv sex och missade helt att det åskat idag?


dagnes bästa: "en clown tog mina skor!"
- Linnea som lånat ut ett par skor till en ur clowner utan gränser som var vid gruvan idag, och som sen inte lämnade tillbaka dem. de skorna får åka till rwanda nu.

Andreas anser förövrigt att fiskaren på fishermans' friend-paketen heter Styrbjörn. Tydligen får man enligt honom inte heller bära namnet styrbjörn om man inte har odlat skepparkrans, har sydväst och/eller röker pipa.

lyssnar in mig ännu lite till på strokes senaste platta angles. det dröjde förvånansvärt länge innan jag läste ordentligt och insåg att den ju inte heter angels, utan angles. omslaget makes so much more sense då kan jag säga!

om jag hade varit en halvmeter längre än jag är hade jag inte bara varit ljusår vassare på basket, utan även kunnat hänga upp tavlor på väggarna utan hjälp. vad soft det hade varit. ingen som är närmre 190 och har lust att komma över?


man kan lätt tro att jag nu skrivit mellan raderna att jag är 140 cm lång. det kan man ju få tro om man vill.



adjö






Kommentarer
Postat av: Minea

Om det blir fler sådana överraskningar kommer jag ha hjärtproblem och magsår när sommaren är slut.... :P

2011-06-25 @ 22:52:23
URL: http://mineaminea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0