where did i go wrong?

börjar dagen med en bild på mig och tove från förra fredagen. här är det även fångat på bild hur stort huvud jag faktiskt har. crazy! eller så har tove litet. lillskalle.




jag behöver läsa nånting som stimulerar min hjärna. något truly mind dazzling. som får mig att tänka så att det nästan gör ont. fundera och reflektera. sedan jag slutade skolan har det inte funnits mycket sådant. man utvecklas inte särskilt mycket rent intellektuellt av att köra post, om man säger så. det är nästan så att jag även tappat lite av mitt sinne för stavning. jag har alltid varit en fena på att stava rätt. hela tiden. på senaste tiden har jag dock funnit att jag behövt kolla upp hur man stavar både intellektuell (nyss!) och hittills. för tre år sedan hade jag inte ens tvekat.

oh hjälp. vuxenlivet förstör mig. jag är ingenting utan mina brain skills!

skämt åsido. jag måste rota bland mina föräldrars böcker. och denna gång ska jag inte falla för pappas "men du måste ju läsa liftarens guide till galaxen, det är ju en klassiker!". jag var ständigt mjuk i huvet i två veckor, medan jag läste den. så DRYG bok! jag har fortfarande två böcker kvar i den triologin, och you know what, I intend to keep it that way. jag orkar bara inte. möjligtvis att jag någon gång läser de, bara av rädsla att bli som mamma, som inte gillar tunga, djupa grejer. vi bruka skämta om att vi är djupa som fågelbad, hon och jag. men det är vi inte. hon är djup i jobbet, jag är djup inuti mitt eget huvud. det är förövrigt en liten sak vi har gemansamt, erika och jag. annars är vi inte så lika alls faktiskt. men jag gillar det.



igår hade vi som sagt mys hemma hos mig. Axel kom och visade upp sin 3mm-snagg. jag blev typ ledsen. vet inte varför, men kanske är det så att jag faktistk är obsessed vid killars hår. nu är ju axel inte min kille, men han är nästan min bror. han är min närmsta kille, om man säger så. han ser br aut i det dock, men... man får ju the nazi feeling, helt klart.


det är alltid lika kul att kolla google-historiken på familjens dator. den rensas ofta, men just nu står det bl a: !atomer utan valenselektroner", "dom andra lyrics", "melody club", "the fray" och "simon och ekarna". spännande!

jag är förövrigt helt oskyldig, jag har min egen dator. jag kan dela med mig av vad jag har i sökhistoriken också om ni vill, men datorn är i lägenheten, så stay tuned!


nu ska jag väcka gry, som sovit i typ 15 timmar nu.


adjö





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0