precious as you move

mina vader gör så ont att jag blir orolig. petar man på de så skriker jag. fyfasen. idag har jag verkligen worked through the pain. sprungit på fastän tårarna varit nära. är livrädd för åderbråck (brevbäring är döden för benen), men i mitt fall är det nog ingen fara.. eller? alla äldre brevbärare har som blåa maskar under huden. I don't want that!!

nu orkar jag inte kolla tillbaka här, men har jag nämnt serien Hell on wheels förut? trailern fångade mitt intresse med skitiga män, hårt arbete och wolfmothers låt joker and the thief som soundtrack. den börjar gå på tv imorgon. måste se!


idag var jag med om en.. ja.. omskakande är nog rätt ord.. händelse. Jag sprang Åkradistriktet idag och kom upp i en trappuppgång ungefär på mitten. 40 uppgångar gjorda och 40 to go, ungefär. när jag kommer upp längst upp på tredje våningen står där en gubbe och ser lite sliten ut. det är ingen ovanlig syn på det området, men det är alltid lite creepy när man tvingas fejsa dem sådär. han hälsar, jag hälsar. han säger nåt som jag inte uppfattar. Han säger det igen och drar fram armen och kör fram nåt som jag inte uppfattar vad det är förrän jag hör vad han säger och samtidigt KÄNNER det mot min bara handled. "Vill du ha en FISK?" frågar han. En kall, slemmig, äcklig och död firre touchar mig. BLÄ.

jag älskar inte mitt jobb.


fasen vad trött jag är. det gick jättetungt att andas när jag kom hem. kan vara att det är kallt, men är rädd att jag börjar bli seg igen. den tiden på året, när man går från en sjuka till en annan. sucks man.



adjöh

Kommentarer
Postat av: sara

HAHA en fisk!

2012-02-10 @ 22:57:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0