thorn

jaaha, då var vi här igen. förkylning. ligger och brottas med svettattacker efter att ha städat golvet i lägenheten. minsta ansträngning och andningen blir tung. den här vintern har jag varit sjukare än vanligt. jag är inte cut out för ett utomhusjobb. jag är och kommer alltid vara ett vrak, rent fysiskt alltså.

är orolig att jag inte kommer kunna jobba imorgon. måste, måste, måste ha ihop timmar. snart börjar jag gå på gatan om jag inte lyckas skrapa ihop pengar åtminstone till de fasta utgifterna.

vad skönt det vore att bara gå i barndom. flytta hem, sluta jobba, inte bry sig.

men samtidigt... tragiskt.

det går dåligt för mig att upprätta kontakt med folk utanför dessa väggar. karin och mamma ignorerar mina försök, med eller utan avsikt. jag skulle behöva köpa citroner. ganska många, till en grej jag tänkt göra imorgon. kan hända att jag lägger det ansvaret på erika som kommer hit om ett tag. hon får göra det imorgon. jag orkar inte gå ut.

jag skulle behöva diska. har lite kort om diskmedel though.. hade en relativt nyinköpt flaska, men det började skrämma mig, så nu är den ett minne blott. på bilden nedan ser man två från början identiska flaskor. innehållet har i båda varit samma färg som det på botten av den högra. lila. MEN, för ca två veckor sedan började en vänstra mystiskt byta färg. först till mörkblått, och därefter på bara två dygn, konverterade den till turkos. HUR?! ingen vet.



nu måste jag sluta mina blå tror jag, om jag ska orka med resten av den här dagen.


har en nasty inflammation i hälen oxå btw, för att späda på det faktum att jag är ett vrak. med nasty menar jag smärtsam. fy för faan vad ont det gör! går på antiinflammatoriskt, men känner att morgondagen blir en hård dag, med megaförkylning och inflammerad häl. 83 trappuppgångar blir en dans på rosor. snarare på rosstjälkar.. barfota.

mmm gos.


adjö

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0