Något stort för dig

Igår kväll julpysslade och mysfikade vi på ungdomens hus. Matilda, Carl, en nytentad Tove och så jag. Te, bullar, chokladbollar, pepparkakor, färgglada papper och massor av glitter. Även lite quizfrågor anno sent 1980-tal, vilket genererade många skratt. Leningrad, Västtyskland och annat skoj var rätt svar i facit och vi kände att nja.. Pysslet följdes upp av sen middag och en öl på Uplands. 
 
Ikväll blir det festerier med ingenjörerna. Håller tummar och tår för att matilda ska haka på. Vore så kul!
 
Som omväxling och ett välbehövligt avbrott i julmusik av skiftande kvalitet lyssnar jag nu på hästpojken. det är lättlyssnat och nog egentligen itne sådär skitbra, men it soothes me for now.
 

jag hade några saker att få sagt
jag hade några önskningar i natt

då ibland när jag läser kan jag känna mig hel
som en del
av något stort men jag får ingenting gjort när jag tänker nåt fel
ja ett fel
i samma gamla mönster som jag nött
att kärlek är för dom som kommit loss



adjö
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0