come on skinny love

Okej, det är inte ofta jag höjer på ögonbrynen åt sånthär och jag blir sällan direkt upprörd. Har aldrig känt att det riktigt rört mig, jag har aldrig känt mig speciellt träffad, har alltid själv varit väldigt smal ochtyckt att modeller representerar min egen kroppstyp. självklart tycker jag inte om idealen som råder, eftersom det skapar så mycket lidande hos så många och orsakar mycket onödig skada, men jag har inte ofta verkligen slagits av denna snedvridna bild av kvinnokroppen eftersom jag själv sett ut så under långa perioder av mitt liv.
 
nyss snubblade jag dock över denna bild på en amerikansk klädsajt. se, häpna och MÅ ILLA:
 
 
och nej, jag har inte dragit ut bilden på längden. och ja, förmodligen är den retuschad, vilket bara gör det ännu sjukare.
 
fy faan! skärpning världen!
 
funderar på att gå och äta ur hela kylen OCH frysen i ren protest.
 
 
 
adjö

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0