Cheap and cheerful

Blog neglecting 2.0
 
Men ja, med tanke på att jag haft/har tentavecka, bor i uppsala och det har varit valborg så.. eh
 
 
Så okej, what's new. Sitter hemma i föräldrahemmet för första gången på en månad. Det känns bra och lite konstigt. Hem har börjat flyttas till Uppsala lagom till det är dags att göra det här till hemma igen. Fuck tonåren, det HÄR är förvirrande!
 
Hur som helst.
 
Valborg var fin. Nya människor, gamla människor, alkohol, lite sol, lite regn, mycket blåst. Musik, djupa samtal, ytliga samtal, skratt och kramar. Kickade igång dagen med erika, antonia och markus. Forsränningen var blåsigt och med rätt kass sikt, men de fina små rävarna klarade sig hela vägen (vad jag vet?) in i mål. Gick förbi islandsfallet påväg hem igår förmiddag, konstaterade att det såg ut som i bröderna lejonhjärta och kastade en blick mot himlen som för att tacka han där uppe att jag slapp bada där.
 
Dagen fylldes av häng i ekoparken, därefter hem och ladda om lite snabbt för att åka ner till triangeln, som blev ett kort filthäng, en väldig massa gå, en del för virring och kommunikationsproblem (asså mobilnäten kan ju ta sig en dag som denna), innan jag landade på en fest i triangeln med rickard som enda kända ansiktet. Det var trevligt, jag blev lite full och mycket trött. Hem till rickard gående under en orangeblommig filt, med vilopaus liggande på trottoaren utanför evolutionsmuseet tilldragande oss ex antal undrande blickar, och en våldtäktsstig senare, blev det äntligen lite välbehövlig sömn.
 
erika tentapluggar. imorgon smäller det för hennes del. jag är glad att min är klar. mindre glad att jag börjar nya kursen redan på måndag. ångest i min kropp. snart är det sommarlov!
 
adjö
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0