tell everybody i'm on my way

Hänger med min nya pojkvän. Hemtentan. Att jag gjort tentan till en man och inte en hon eller en hen, är av den enkla anledningen att de känslor jag känner för den, är av liknande slag som de jag ofta känner för män. Och nej, så kul ska vi inte ha det, jag menar nu känslor av: ångest, otillräcklighet och "om jag bara böjer till det här i min hjärna lite så ska det nog gå att få att duga".
 
Heh. ja.
 
Just nu är jag dock barnsligt stolt över mig själv, då jag på blott ETT dygn, knappat ner halva tentan. Tre av sex frågor!! Kvaliteten? Skaplig tror jag ändå! Det är en fråga som jag inte riktigt får till som jag vill ha den, men den är flummigt ställt och då kan man itne förvänta sig annat än flummiga svar. PUNKT.
 
Kollektivet är den här veckan utökat till fyra bruds istället för den vanliga trion. Vi bor at the moment TVÅ syskonpar, alla i ungefär samma ålder och med HELT olika sysselsättningar. En ingenjörsstudent, en etnologistudent, en skogis och en McDonaldsknegare. Bra blandning! Det är upplagt för trubbel, med mig, som är ett tentamonster, Frida som hatar sitt jobb och ska säga upp sig på fredag, samt tove och erika som flyter runt lite mitt i alla ångestjämmer och svordomar.
 
Klockan är sex minuter över tre. Klockan tre prick om en vecka är det deadline för tentan. Jag tror att jag kan unna mig lite rast. Lunch och ett avsnitt breaking bad kanske? Eller nej. Breaking news blir det nog. It's got to be "breaking" though. haha.
 
 
Adjö vänner

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0