Natten föll och du

Ensam på soffan hemma på landet. Eller ensam är jag inte, för Gry är här, men hon är 1. en hund och 2. sover, så jag finner henne inte direkt vara ett tillfredsställande sällskap. De övriga kör Erikas flyttlass till Skinnsberg. 
 
Har idag jobbat sista dagen för sommaren. Det var längesen jag skrev något här och jag har sen sist hunnit med att haft en nästan veckolång semester, spenderad i uppsala och där mestadels i asplunda hos jonas och rickard. Det har festats, det har bakishängts, skrattats, pratats, mysts (säger man ens så?), till och med jobbats. för rickards del dock, jag sällskapade mest. Har dock fått lite jobb tack vare honom, som barnvakt. Har inte passat barn på den här sidan om tjugoårsstrecket, så det ska bli minst sagt spännande!
 
Jag vet inte om jag skrivit det, men jag väntar ännu med spänning och tilltagande oro på vad jag ska plugga i höst. Håller tummarna SÅ hårt för att det blir en A-kurs, även om en dubbelkandidat (dvs Etnologi C till hösten) vore rätt smart karriärsmässigt... hm.
 
Kommande två veckor är dock späckade med fina saker. Just nu är livet så vackert och jag tänker ta vara på varje stund. 
 
Klyschigt, jag vet, men sant!
 
Har en chokladboll modell större i kylen. Jag undrar om det ska få bli. Det här med att hålla sig ifrån socker går ju SÅDÄR, för att uttrycka det milt. Fan. Och så mycket pizza som jag ätit den här sommaren har jag nog inte ätit sammantaget på ett år tidigare. Fula ovanor smyger sig på här!
 
Har bestämt mig för att denna hleg ska få bli vit och spenderas på landet med familjen. Imorgon vankas kräftskiva i liten skala, och på söndag blir det födelsedagsfika i Irsta, så jag orkar inte flänga fram och tillbaka till uppsala däremellan. Fest och folk kommer jag få mycket av i veckan som kommer ändå! Fina, fina vänner, som efter helgens bravader ska komma ihop sig runt det runda bordet igen. Ska bli spännande, men himla kul!
 
Adjö
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0