spring, spring för ditt liv

- Ah hallå?
- Hej hjärtat, hur går det?
- Bra, vadå då? Ville du nåt särskilt?
- Njaae, jag skulle bara försäkra mig om att du var ute på dalhem nyss och att du nu är genomblöt...
- mmmjo..
- *rått skratt*
- hejdå.. as
 
Ett telefonsamtal mellan mig och Micke runt klockan 13. Då hade jag varit ute och kört post sedan typ halv elva och var klar sånär som på två gränder på dalhem (radhus, tänk svensson svensson), vilket är ungefär en kvarts arbete, den enda kvart av åtta timmars arbetsdag då jag måste vara ute. DÅ kom tidernas störtskur. Blöt in på huden på trettio sekunder. Älskar mitt jobb.
 
Annars går det rätt bra. Ingen kund har skadat mig vare sig fysiskt eller psykiskt. Sitter just nu och hänger med Emilia och Kristina. De ska kolla på Ernst, så jag antar att han på de 27 små kvadrat vi bor på kommer bli svår att undvika.
 
En gubbe kom in och hämtade ett paket här om dagen. Ett litet jäkla skitpaket, på icke blygsamma 28 kilo. Han behövde hjälp med att få ut det i bilen, så nu har jag vittne på att jag (till min egen stora förvåning) kan lyfta nära på trettio kilo från marken och in i bakluckan på en bil. Han kommentar: "Jaa du må se smäcker ut, men jävlar, nog är du stark!"
 
Imorgon är det fredag! Heja heja! Uppsalaaaaa!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0