gay human bones

Moln på himlen, men sol i min lägenhet som nu är fantastiskt nystädad, där det hänger nytvättade kläder och där mat står på spisen. En ledig dag som snabbt blivit till tidig kväll. Fint häng med Matilda på huset och bryggan. Medan hon ägnade sig åt riktig konst satt jag och gjorde.. pärlplattor! Bara för att jag kunde och för en gångs skull hade tid att sitta och göra en sak tillräckligt länge för att det skulle bli nåt. Nu blev det väl inget egentligen mer än ett ordnat kaos av färger, men ändå. Voilá!:
 
 
 
Går och ser ut som att jag har en bulle i ugnen. Fattar inte! misstänker för högt kolhydratintag och för lite vattendrickande.. hmm. eller något. mamma tittade snett på min lilla kulmage och när jag sa att jag odlade en ingenjör blev det inte direkt bättre.. det bästa med mor min är att hon förstår när man skojar och när man inte gör det. I hope. vad hon inte förstår är att min plan att dra med henne ut och festa i visby på hennes födelsedag nästa vecka inte är ett skämt. men det blir hon väl varse, tänker jag.. eh.
 
dagens i-landsproblem: en jobbig grej med att vara glad är att linserna svider i ögonen då där inte finns tårar nog. nyss satt den ena linsen praktiskt taget fast. otroligt oskönt. 
 
om jag inte fattar att det inte beror på om man är glad vs ledsen? jo. men god forbid en naiv förklaring once in a while.
 
hoho.
 
nu mat, sedan en tur ut till jällaskolan för att hämta en nysommarlovad erika och sen vidare mot carl för vin och fotbolls-vm!
 
 
adjö
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0