work hard, play hard

Tack för kommentaren Karin, nu känns det mycket hoppfullare....
 
Nej, det är inte mycket som gör att man har hopp om livet efter skolan. Idag träffade jag en kille på Huset som sa att han riskerade att förlora åtta års kötid hos uppsalahem om han inte vid dagens slut kunnat vaska fram ett anställningsbevis som garanterade att han hade jobb över ett år framåt. ASSÅ, för ett HYRESKONTRAKT, måste man alltså ha mer eller mindre fast anställning ?! Han är egen företagare, men det räckte tydligen inte. Helst jävla sjukt. De vill ju uppenbarligen att folk ska behöva skaffa bostad svart. Jag har haft jobb, ibland flera åt gången, i mitt liv och alltid gott och väl haft råd med hyran, men det har varit timanställningar och alltså ganska osäkert. Med andra ord skulle jag, fastän jag jobbar röven av mig och drar in pengar så att jag klarar mig och mer därtill, INTE kunna få ett förstahanskontrakt på en lägenhet? Vad är då poängen med hyresrätter över huvud taget? Med fast anställning kan man ju förfan KÖPA sig en? 
 
Den här killen hade dessutom under sitt arbetspass som takläggare ramlat baklänges fyra meter ner, landat på en parkbänk, brutit ryggen och fått skallskador, inte fått någon hjälp fastän folk gick förbi, tagit sig till akademiska i uppsala (från stockholm!!!) med tåg (OCH BRUTEN RYGGRAD!), fått hjälp där och rehabiliterats. Dock kommer han att ha bestående men efter dessa skador, vilket man tänker att man borde få ut försökringspengar för. men ICKE, då man hos försäkringsbolaget konstaterar att det inte går att UTESLUTA att han brutit ryggraden PÅ TÅGET (!?!??!?!). asså jag oooorkar inte med detta sjuka jävla samhälle!
 
TRÖTT på livet.
 
Nu skriver jag PM om Marx. Om utsugningen av arbetarna. och ja asså. känns rätt jävla lägligt.
 
Nämnde jag att jag äter jordnötssmör direkt ur burken också? Nä tänkte väl det, men det gör jag.
 
Adjö

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0