resten av ditt liv

För två dagar sedan avslutade jag mina tre års studier på universitet. Det låter större än det är, med tanke på att jag troligen kommer plugga även i höst, men säg såhär: jag BEHVÖER inte plugga i höst om jag inte vill. Jag är nu fri att flytta vart jag vill, söka vilka jobb jag vill (asså inom rimliga gränser) och ja. Göra vad jag vill helt enkelt. Det känns konstigt och skitjobbigt, så jag väljer att genast krympa min värld. Att inte ha pengar att köpa en bostad gör det lättare, för det gör det omöjligt att bara dra. Tanken på bostad är förövrigt det som förstör mig. Bostad och jobb. Det drygaste jag varit med om på länge var alla dessa miljontals frågor om vad det är jag pluggar, vad man blir, vad jag vill bli, vad jag kan bli, som ställdes mig i lördags under Karins 25-årsfirande. Tillslut visste jag inte vart jag skulle ta vägen. Jag vet ju inte? Och det spelar ingen roll hur jag förklarar, så ser personen jag pratar med ut som ett frågetecken. 
 
Det hade varit skönt om jag hade velat bli typ ingenjör istället. Jag önskar att det vore så. Jag tror att minst lika få vet exakt vad en ingenjör gör, men man tycks slippa den enorma mängden frågor i och med att det är ett ord man slipper upprepa först åtta gånger, för att sen få ett "jag fattar ändå inte". 
 
Suck.
 
Aaaja, nog gnällt. Ska ner på stan inom en överskådlig framtid och fixa studentpresent till Millis. Ska pricka in när Frida slutar jobba så att hon kan följa med. Matilda hörde av sig och ville festa lite ikväll. Det går jag med på, eftersom nästkommande två helger kommer att bli vita och sedan kickar jobbsommaren 2015 igång. 
 
En till synes evig trötthet har kickat in såhär post-release. Wow. Vädret, med sitt jävla blåsande och regnanade gör ju inte saken bättre direkt. Vill ha bättring!!
 
 
Hej

Kommentarer
Postat av: tove

tro mig, du vill inte bli ingenjör. men du kan ju alltid börja säga att det är det du ska bli? typ systemingenjör (googla uppsalas STS ingenjörer), det är typ ingen som vet vad de gör men är nog heller ingen som frågar. haha

2015-06-05 @ 16:58:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0